Wyłącznie ten, kto nic nie robi, nie popełnia błędów. Jeżeli twierdzimy inaczej, pozostajemy zamknięci na życie. Przed błądzeniem nie ustrzeże wiek, doświadczenie ani renoma. Które jednakże generalnie przytrafiają się liderom? Czy szkolenia dla managerów mogą coś zmienić w tej sprawie?

Komunikacja (nie) na poziomie

Nie tylko w pracy potrzebna powinna być dobra komunikacja, ale w relacjach zawodowych jej brak bywa przyczyną wielu niepowodzeń. Mur wyrosły na linii szef – podwładni, czy też między szefami różnych pionów w przedsiębiorstwie to powszechny defekt niedoświadczonych liderów. Skutkiem są pogłoski, źle przekazywane wiadomości lub ich kompletny brak, a także fakt, że często różne grupy pracują nad tym samym zadaniem, nie mając o tym pojęcia. Polepszenie komunikacji w grupie potrafi nastąpić dzięki możliwości jej doskonalenia podczas szkolenia dla managerów. To znakomita szansa, by uporać się z fatalną sferą komunikacji, także w życiu poza pracą.

Czy managerowie nie popełniają błędów?

Wielu liderów, nawet jeżeli kierują małymi zespołami pracowników, uważa się za nieomylnych. Wierząc w swoją gwiazdę, dostrzega jedynie własne uwagi i koncepcje, co ogranicza podwładnych i niszczy jakąkolwiek pomysłowość. Gdy gdzieś brakuje odcisku palców lidera, myśli on, że nie ma co w ogóle poświęcać temu uwagi. Tak nie zbuduje się solidny team Szkolenia dla managerów mogą nam pomóc dostrzec problem i nauczą pracy zespołowej bez uszczerbku dla ambicji lidera.

Prowadzenie spotkań to także sztuka

Nie da się ukryć, że zebrania mają opinię uciążliwych. To wykroczenie także często zdarza się nawet doświadczonym managerom. Bieganie po punktach programu, rozwlekanie detali, miałkie komentarze generują wielki chaos i utratę zainteresowania obecnych. Kierujący zespołami powinien skorzystać ze szkolenia dla managerów, aby opanować niełatwą umiejętność kierowania zebraniem.

Czym zachęcić członków zespołu?

Pracownicy, którzy są zmotywowani i dobrze nagradzani za swoją pracę, są efektywniejsi i bardziej pomysłowi. Niestety przedsiębiorstwa często źle dobierają tabele nagród i bonusów dodatkowych do oczekiwań zatrudnionych. Scenariusz zarzucania zadaniami w miejsce docenienia zazwyczaj daje niechciane skutki.

Kłopoty z nowymi modami w zarządzaniu

Zarządzanie, jak każda dziedzina życia, daje się ponosić nowinkom i modom. Przeważnie dzieje się z nimi to, co zawsze w takim przypadku – przemijają. W zarządzaniu brakuje miejsca na nowatorstwo, ponieważ metody efektywnego zarządzania w grupie są znane od dawna.

Najczęstsze pomyłki dają się popełniać zdecydowanie rzadziej. Szkolenia dla managerów udaje się dostosować do oczekiwań każdej firmy, toteż z najważniejszym problemami pomogą uporać się z pozytywnym efektem.